Uczniowie klasy drugiej samodzielnie wykonywali doświadczenie, które zobrazowało proces krystalizacji soli. W słoiczku dzieci wykonały roztwór nasycony z wody i soli kuchennej. Następnie, gdy taki roztwór powstał i sól nie chciała się już rozpuszczać, w słoiku został umieszczony patyczek z przywiązanym sznurkiem i odstawiony w ciepłe miejsce. Już po kilku dniach dzieci zaobserwowały, że na sznurku pojawiły się pierwsze kryształki, których z dnia na dzień było coraz więcej. Po około dwóch tygodniach woda niemal całkowicie wyparowała. Kreatywni drugoklasiści sami zauważyli, że podczas parowania wody ze słoika sól ulega krystalizacji i osadza się na ściankach słoika i sznureczku w postaci małych kryształków. Takie doświadczenia uczą lepiej rozumieć i poznawać przyrodę oraz otaczający nas świat. Zostaną one na pewno na długo w pamięci naszych uczniów.