Przejdź do treści

Dobre wychowanie, czyli nienaganne formy, uprzejmość, tolerancja, życzliwość, opanowanie emocji powinny być nawykami wpajanymi od dzieciństwa. Warto zatem zacząć naukę już od najmłodszych lat. Nauczyć młodego człowieka poprzez zabawę i współdziałanie w grupie rówieśniczej zachowywać się w różnych sytuacjach.

Znajomość zasad kultury ułatwi życie, doda dziecku pewności siebie, ułatwi relacje międzyludzkie w przyszłości. Z myślą o naszych wychowankach wychowawcy klas I-III podjęli realizację projektu edukacyjnego „Akademię dobrych manier w naszej szkole” w roku 2020/2021.

NASZE DZIAŁANIA

,,Grunt to dobre wychowanie”

W dniu 16.09.2020r. wychowawcy edukacji wczesnoszkolnej zorganizowali spotkanie integracyjne uczniów klas I-III.

Stanowiło ono wprowadzenie do tematyki kulturalnego stylu bycia poprzez aktywność ruchową i zabawy aktywizujące „Potrafię się przedstawić” i „Powiedz coś miłego”.

Następnie została omówiona tematyka projektu i proponowane działania ze zwróceniem uwagi na oczekiwania dzieci.

Nasz cel został osiągnięty udało się rozbudzić ciekawość poznawczą oraz entuzjazm dzieci w dążeniu do wiedzy na temat dobrego wychowania.

Ciekawa lekcja „Jak nakrywamy do stołu?”

W dniu 30 października 2020 r. uczniowie klas I-III odbyli niecodzienną lekcję praktycznego nakrywania do stołu i właściwego zachowania się w czasie posiłku. Zaangażowanie najmłodszych w działanie wywołało radość i pełne zainteresowania uczestnictwo w edukacji inaczej. Zapraszamy do naszej galerii.

 „Serce dla Babci i Dziadka”

W dniu 21.01.2021r. w szkolnej sali teatralnej najmłodsi uczniowie realizowali zagadnienie projektu

„Moja rodzina– szanuję moich dziadków”.

Dzieci z pomocą wychowawców i przy współpracy z rodzicami przygotowały prezentację „Dla Babci i Dziadka.”

Była to wzruszająca lekcja miłości i szacunku dla swojej rodziny.

„Kodeks dobrego zachowania”

Dzień 29.01.2021r. będzie kojarzył się uczniom klas najmłodszych z „burzą mózgów” na temat „Jak przedstawić w formie plastycznej zasady dobrego wychowania?”

Odmienność polegała na pracy wieloosobowej grupy w małych zespołach korytarzu szkolnym podczas tworzenia plakatów tematycznych.

Dzieci w kreatywnej formie prezentowały podstawowe czarodziejskie słowa „Proszę”, „Dziękuję”, ‘Przepraszam” i tworzyły własny dziecięcy zbiór zasad właściwego zachowania.

Praktyczna lekcja grzeczności na pewno na długo pozostanie w ich pamięci!