Uczniowie klasy V pracowali nad projektem ,,W lesie równikowym i w lesie strefy umiarkowanej,’’ Podczas realizacji projektu młodzież miała możliwość poznania fauny, flory, warunków klimatycznych oraz sposobu życia ludzi w obu rodzajach ekosystemów leśnych. Bogaty świat motyli w lesie równikowym stał się ponadto podstawą do zapoznania uczniów z osiami symetrii oraz odbiciem lustrzanym. Projekt był realizowany na lekcjach matematyki, geografii oraz biologii. Na wstępie nauczyciele przekazali uczniom podstawowe informacje związane z tematem projektu – uczniowie oglądali filmy i prezentacje. Potem młodzież dobrała się w małe grupy, które realizowały określone zadania. Na lekcjach geografii uczniowie przygotowali makiety lasu równikowego i lasu strefy umiarkowanej. Zwrócili uwagę na żyjące tam zwierzęta, ludzi i rosnące rośliny. Ponadto podczas tych lekcji przygotowali plakaty z informacjami dotyczącymi obu lasów. Podczas lekcji biologii powstały mapy myśli, plakaty i lapbooki dotyczące mszaków, paprotników, drzew liściastych i iglastych. Przygotowane materiały były stworzone samodzielnie przez uczniów, którzy rysowali, pisali, naklejali na nich różne ciekawostki, informacje i wymyślali zagadki. Uczniowie przynieśli również naturalne okazy bluszczu z lasu umiarkowanego oraz storczyków z lasu równikowego. Wyjaśnili na ich przykładzie zagadnienie związane z modyfikacjami korzeni. Znaleźli także liście paproci z zarodniami Na lekcjach matematyki powstał lapbook dotyczący świata motyli w lesie równikowym. Zawierał on kolorowe rysunki, informacje o osiach symetrii i ciekawostki o motylach i quizy.
Realizacja projektu została podsumowana jego prezentacją w obecności pani dyrektor Elżbiety Rusinko. Uczniowie bardzo żywiołowo opowiadali o stworzonych pracach. Podczas wypowiedzi podkreślili, że nauczyli się współpracować ze sobą, a realizując projekt więcej zapamiętali niż podczas normalnych lekcji.