W ostatnich miesiącach roku szkolnego uczniowie realizowali projekty związane z ekologią.
W klasie 4 część uczniów z ciekawością sprawdzała materiały, z których szyte są ubrania. Określali , które są przyjazne dla skóry człowieka, a które niekoniecznie. Sprawdzali również szkodliwość produkcji tych materiałów dla środowiska chociażby pod kątem zużycia wody. Druga grupa szukała, które gatunki zwierząt i ryb są zagrożone wyginięciem lub wyginęły w wyniku działalności człowieka. Efektem pracy były lapbooki oraz plakaty zachęcające do świadomego korzystania z zasobów środowiska.
Klasa 5 a realizowała projekt: Eko- jak zmienić świat? A ty czujesz klimat? Na zajęciach uczniowie szukali odpowiedzi Co my jako dzieci możemy zrobić, aby poprawić jej sytuację? I czy możemy w tak młodym wieku mieć wpływ na poprawę sytuacji? poznali postać Greta Thunberg – szwedzkiej aktywistki klimatycznej. Część dziewczyn przygotowała ulotki na temat promocji zachowań ekologicznych i rozwiesiła po całej szkol. Kolejna grupa przygotowała plansze informujące jak długo rozkładają się śmieci, dwie dziewczynki przygotowały plakietki z wizerunkiem Ziemi i czytały klasom 1-3 opowiadania o treści ekologicznej, inna grupa dziewczyn przygotowała komiks o zanieczyszczeniu ziemi, a chłopcy stworzyli projekt kosza na śmieci i przy pomocy taty Wiktora wykonali ten kosz.
 
Klasa V b szukała odpowiedzi na pytanie „Jakie konkretne działania ekologiczne mogę podjąć jako uczeń klasy piątej w swoim środowisku?”. W wyniku burzy mózgów powstała plansza pełna realnych pomysłów, możliwych do zrealizowania. Zwieńczeniem prac projektowych było posadzenie kwiatów doniczkowych z pozyskanych naszczepków oraz pielęgnacja tych roślin z przeznaczeniem na fanty w loterii piknikowej.
W ramach godzin projektowych klasa 7 pracowała nad projektem „Jesteśmy świadomymi konsumentami”.
Uczniowie klasy 8 a szukali odpowiedzi na pytanie „spalinowy czy elektryk ?” W ramach zajęć poszukiwano różnic między silnikami spalinowymi i elektrycznymi oraz porównywano koszty zakupu i eksploatacji. Poznawano zasady działania obu silników i ich wpływ na środowisko.
 
Klasa 8 b pracowała nad projektem „Zwierzęta żyjące w Polsce i zagrożone wyginięciem”. Uczniowie mieli okazję do poszerzenia wiedzy na temat zwierząt objętych ścisłą ochroną gatunkową w Polsce.
Praca nad projektami umożliwiła uczniom rozwój zainteresowań oraz stała się po raz kolejny szansą na znalezienie swoich pasji. Była też okazją do rozwoju kreatywności, umiejętności pracy w grupie. Uczyła samokontroli, planowania pracy, ale stanowiła okazję do dobrej zabawy.
 
Skip to content