W środę 19 października 2022 r. uczniowie klas piątych z wychowawcami oraz część uczniów z klasy siódmej udali się na wycieczkę do wąwozu Lelos w Pruchniku. Celem tej wycieczki była integracja uczniów, aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu oraz edukacja przyrodnicza. Przed rozpoczęciem wędrówki zorganizowaliśmy piknik z pieczeniem kiełbasek pod wiatą turystyczną . Uczniowie chętnie zbierali opał i pomagali przy przygotowaniu grilla. Posileni i zregenerowani  ruszyliśmy w trasę ścieżką edukacyjno-przyrodniczą podziwiając cenne przyrodniczo miejsca takie jak wąwóz lessowy  i wzniesienia o stromych stokach. W lesie natrafiliśmy na wiele gatunków drzew, które identyfikowaliśmy na podstawie liści i kory, znaleźliśmy grzyby jadalne i trujące, przypomnieliśmy sobie zasady zachowania w lesie oraz wędrując podziwialiśmy faunę i florę jesienią. Nie udało nam się dotrzeć do wieży widokowej , ale jeszcze wszystko przed nami. Mamy nadzieję, że wrócimy tutaj na wiosnę. Pogoda podczas wędrówki dopisała, było słonecznie, dotlenieni i zadowoleni wróciliśmy do szkoły po tej eskapadzie. Pamiętajmy, że ruch , świeże powietrze i natura to zdrowie i nic tego nie zastąpi, dlatego propagujmy różnorodne formy aktywności fizycznej dla zdrowia i lepszego samopoczucia oraz jako alternatywa dla oderwania się od urządzeń elektronicznych i spędzania czasu razem.