Planowanie i realizacja nauczania zdalnego najmłodszych uczniów, a w szczególności klasy pierwszej przebiega z racji wieku uczniów i uczennic oraz konieczności zaangażowania rodziców – w odmienny sposób niż to ma miejsce w przypadku uczniów klas starszych.

Najważniejszymi elementami nauczania zdalnego w tej grupie wiekowej są: komunikacja z uczniem i rodzicem, elastyczność w organizowaniu środowiska uczenia się w domu oraz dobór zadań edukacyjnych.

Nauczanie zdalne w klasie pierwszej to okazja na generowania własnych pomysłów i  wyzwań.

Wiele zadań edukacyjnych przekazywanych online wymagało podjęcia działań bez wykorzystania komputera, ale wykorzystaniem naturalnej ciekawości i zainteresowań dzieci, materiałów dostępnych w domu oraz zaangażowania rodziców.

Proponowane formy pracy dawały najmłodszym uczniom szkoły możliwość wykorzystania różnych strategii i własnych pomysłów, pozwoliły na samodzielność, próby i błędy. Popularnością cieszyły się angażujące zabawy konstruktorskie: eko – zabawki: robot, wąż z nakrętek, pojemnik na przybory szkolne, mobil z kroplami deszczu, smok, domek według instrukcji z filmu edukacyjnego, eksperymenty: eksperyment z kostkami lodu według instrukcji w ćwiczeniach, zajęcia obserwacyjne w terenie, zajęcia kulinarne połączone z samodzielnym czytaniem przepisów i wykonaniem – czekoladowego domku, akwarium z galaretki. Pracę z podręcznikiem związaną z omawianiem kolejnych kręgów tematycznych uczniowie łączyli z różnymi formami aktywności.  Korzystali również z bogatych zasobów edukacyjnych w sieci powiązanych z omawianymi zagadnieniami (filmy naukowe, pokazy, bajki i opowiadania w formie audiobooków). Istotną rolę pełniły interaktywne zadania doskonalące umiejętności i utrwalające omawiane zagadnienie.

Doskonała, pełna zrozumienia i życzliwości komunikacja z rodzicami stanowiła podstawę współpracy. Spotkania na wideo konferencjach Meet zarówno z każdym dzieckiem indywidualnie jak i z całą klasą rozwijały motywację do nauki w tej trudnej, wyjątkowej sytuacji. Strumień platformy Classroom oraz zakładka zadania stanowiły niezawodne narzędzie do codziennych działań pracy oraz możliwość przekazywania efektów pracy dziecka.

Czy nam się udało oceńcie Państwo sami?

Galeria prac prezentuje tylko wybrane elementy podejmowanych tematów, a ze względu na liczebność grupy znajdujemy tu zaledwie część prac.

Zaangażowanie pierwszoklasistów przerosło moje oczekiwania!!

Wychowawczyni   Barbara Rodzinka

RONDELKOLANDIA

Dział podręcznika „Nowi tropiciele” zwany „Rondelkolandią ” to znakomity sposób na kuchenne eksperymenty, których podjęli się zdalnie moi uczniowie.

Wspaniała zabawa razem z mamą w kuchni, a zarazem sposób na samodzielne czytanie przepisów – tajemnic doskonałych potraw.

Zapraszamy do obejrzenia wybranych wytworów naszej pracy!!

„Czekoladowy domek”  7.05

„Akwarium z galaretki”   4.06

Barbara Rodzinka

Już potrafimy czytać i pisać!

Pracowaliśmy zdalnie trzy miesiące, poznając w nietypowej sytuacji kolejne litery alfabetu, doskonaląc umiejętność czytania i pięknego pisania. Udało nam się przeprowadzić konkurs pięknego czytania z wykorzystaniem spotkania na żywo w formie wideo konferencji na Meet w dniu 29.05.

Przedstawiam wybiórczo zeszyty i ćwiczenia, które potwierdzają zdobyte przez uczniów umiejętności dotyczące pisania.

BRAWO PIERWSZOKLASIŚCI!

Barbara Rodzinka

Przyjaciele przyrody.

W dniach 16.04 – 22.04 przyjaciele przyrody z klasy pierwszej pracując zdalnie podejmowali tematy związane z ochroną środowiska. Wspólnie szukali odpowiedzi na pytanie „Jak my możemy pomóc Ziemi?”

Pojawiły się nowe pomysły na oszczędzanie wody oraz odpowiedzi na pytania – do czego potrzebny jest wiatr, co to jest recykling, jak należy segregować odpady.

Kolekcja ilustracji obrazujących pomysły na ochronę błękitnej planety oraz zobowiązania podpisane przez pierwszoklasistów   to nie koniec naszej historii.

 Efekt pracy stanowiły również eko –zabawki, a wśród nich roboty i węże z nakrętek – 21.04  oraz powstałe z powtórnego wykorzystania –pojemniki na przybory szkolne na przybory szkolne 22.04.

Kreatywność dzieci zasługuje na uznanie.

 Zapraszamy do naszej galerii!

Temat: Wspaniałych rodziców mam.

Realizując tematykę dotycząca rodziny w dniu 21.05 podjęłam  w klasie pierwszej próbę sprawdzenia, czy moi uczniowie potrafią i zainteresują się zadaniem dodatkowym „Jak wykonać model domu” na podstawie instrukcji przedstawionej w filmie.

 

Prezentuję pracę młodych konstruktorów!

Barbara Rodzinka

W dniu 10 czerwca tematem zajęć w klasie pierwszej był „Smok Wawelski.” Spotkanie w formie wideo konferencji na Meet rozpoczęło się od prezentacji „Legendy o smoku ze smoczej jamy” Wandy Chotomskiej. Pierwszoklasiści z zainteresowaniem poznawali historię sprytnego Szewczyka Dratewki i Smoka Wawelskiego. Krzyżówka sprawdzająca umiejętność słuchanie ze zrozumieniem, podpisywanie postaci, wykazywanie się znajomością treści legendy zmotywowały dzieci do zadania dodatkowego, którym było wykonanie smoka zgodnie z przeczytaną samodzielnie instrukcją.

Prezentujemy wybrane prace najmłodszych uczniów naszej szkoły.

Zdalnie sprawdzamy swoją wiedzę!

Pierwszoklasiści sprawdzali swoją wiedzę i efekty edukacyjne w różnorodny sposób. Wybrałam bardzo małą część ćwiczeń potwierdzających zasób wiedzy najmłodszych uczniów naszej szkoły.

Prezentuję wybiórczo interaktywne zadania doskonalące umiejętności i utrwalające omawiane zagadnienie.

Barbara Rodzinka

„Wiosna nie tylko za oknem”

Pierwszoklasiści podjęli zdalnie realizację tematu „ Wiosna nie tylko za oknem” udając się w dniu  20.05.2020r. na zajęcia przyrodnicze w terenie. Zadaniem była obserwacja i dokumentowanie zmian zachodzących wokół nas wiosną. Przedstawiam efekty spostrzeżeń tropicieli przyrody.

Zapraszamy na prezentację zdjęć.

Wychowawczyni klasy I Barbara Rodzinka

Skip to content