27-28 maja 2019 roku młodzież  naszej szkoły z klas V-VII  wraz z opiekunami: A. Magdoń, A. Kubas, A. Eudali i L. Wotą,  udała się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Po dotarciu do stolicy spotkaliśmy się z przewodnikiem – panem Tomkiem. Czekał na nas w pobliżu lotniska, gdzie wrażenie na nas zrobiły lądujące samoloty. Ponieważ dzień był słoneczny i ciepły, od razu udaliśmy się na spacer po Krakowskim Przedmieściu oraz placu Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza – symboliczna mogiła upamiętniająca bezimiennych żołnierzy poległych w obronie Ojczyzny. Kolejnym punktem był obiad na zamku. Następnie udaliśmy się w kierunki Biblioteki Uniwersyteckiej, na dachu której znajduje się jeden z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Wszystkie jego części połączone są kładkami, ścieżkami i mostkami. Ogród stanowi doskonałe miejsce wypoczynku nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale także warszawiaków i turystów, którzy mogą stąd podziwiać panoramę miasta. Następnie nasza grupa udała się do Domu Sióstr Urszulanek na Powiślu, gdzie poznaliśmy niesamowitą historię II wojny światowej i Karola Wojtyły. Spacer po Łazienkach Królewskich i rejs gondolami był kolejną  atrakcją naszej wycieczki. Na zakończenie tego dnia czekały na nas miłe chwile, gdyż byliśmy na tzw. tarasie widokowym Stadionu Narodowego. Trzeba przyznać, że wielkość stadionu zrobiła na nas wrażenie. Wieczorem udaliśmy się na nocleg do Ołtarzewa. Rano po smacznym śniadaniu wypoczęci (…?) ruszyliśmy do stolicy, aby podziwiać Pałac Kultury i Nauki.  Tam wjechaliśmy na taras widokowy, by raz jeszcze – tym razem spod chmur, spojrzeć na Warszawę. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Polskim Radiu, dokąd dojechaliśmy metrem. Taki rodzaj transportu miejskiego bardzo ucieszył naszą młodzież. Jednym z ostatnich punktów naszej wycieczki był spacer uliczkami Starego Miasta. Przewodnik przedstawił nam między innymi historią Pomnika Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników powstania warszawskiego. Ostatnim punktem zwiedzania były Powązki Wojskowe i wstrząsająca historia żołnierzy wyklętych, pochowanych w Kwaterze na „Łączce”.
Wycieczka do stolicy bardzo się udała. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, utwierdziliśmy się w przekonaniu, że Warszawa to europejskie miasto z bardzo bogatą historią, tradycją i kulturą. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni, a jednocześnie smutni, że 2 dni w Warszawie tak szybko minęły.