Klasy VII a i VII b znalazły na to swój sposób, pracując metodą projektów.
Kl. VII a skupiła się nad lekturą “Mały Książę”, a kl. VII b na utworze “Stary człowiek i morze”.
W kl. VII a uczniowie pracowali w czterech grupach.
Jedna z nich przygotowała makietę z planetami, po których podróżował Mały Książę. Spotkał w czasie tej podróży m.in. Króla, Geografa, Latarnika. Makieta została wykonana z niezwykłą starannością i wiernością lekturze.
Kolejna grupa przygotowała spektakl pt. “Przyjaźń jest najważniejsza”. Mały Książę pogodził kłócących się przyjaciół i uświadomił im, że dobrze widzi się tylko sercem.
Inna grupa nagrała spektakl, którego scenariusz powstał na podstawie treści lektury. Dziewczyny nagrały film, w którym Mały Książę podróżuje po planetach w poszukiwaniu przyjaciół. Uświadamia sobie jednak, że musi powrócić do swej róży, bo za nią jest odpowiedzialny.
Ostatnia grupa pracowała nad reklamą lektury i zastanawiała się, jak zachęcić do poznania losów Małego Księcia.
Klasa VII b również przygotowała cztery projekty. Jednym z nich była mapa myśli dotycząca losów Santiago.
Druga grupa wykonała kukiełki rybaków oraz Santiago i Manolina. Dziewczynki i chłopcy odegrali przed kolegami spektakl – reportaż z wizyty dziennikarza w rybackiej wiosce, w której skromny rybak złowił ogromnego marlina.
Projekt trzeciej grupy to wywiad dziennikarza z Manolinem. Chłopiec opowiadał o swoim starym przyjacielu z wielką sympatią i wrażliwością, ukazując niezwykłe cechy doświadczonego rybaka.
Ostatnia grupa przygotowała makietę, prezentując symbole, które można odczytać z treści lektury. Ciekawe, czy uda się Wam odpowiedzieć, czego symbolem mogą być pływające obok łodzi Santiago rekiny?